Сівши у
човен, він переплив назад і прибув у своє місто. 2. І от принесено до нього
розслабленого, що лежав на ношах. Побачивши їхню віру, Ісус сказав
розслабленому: «Бадьорися сину, твої гріхи відпускаються.» 3. Та тут деякі з
книжників заговорили між собою: «Він хулить.» 4. Ісус, знавши їхні думки, каже:
«Чого лукаве думаєте в серцях ваших? 5. Що легше сказати: Твої гріхи відпущені,
- чи сказати: Встань і ходи! 6. Та щоб знали, що Син Чоловічий має владу на
землі гріхи відпускати», - каже розслабленому: «Встань, візьми твої ноші та й
іди до свого дому.» 7. Встав той і пішов до свого дому. 8. Народ же, бачивши
це, настрахався і славив Бога, що дав таку владу людям.
Євангелист Матей показує в чому є сила приходу Божого
Царства – Ісус зціляє розслабленого. Грецький текст НЗ означує цю людину як παραλυτικος – paralitikos, що в перекладі на укр. мову означає: кривий, кульгавий, понівечений,
паралізований. Отже, мова йде
про людину, яка є дуже далекою від того стану в якому її сотворив Господь, а відповідно
і від того, щоб чутися щасливою. Зцілення стає можливим завдяки звільненню від
гріха, а від так і влади Сатани: слово гріх (в грецькій мові αμαρτια – hamartia) дослівно означає – промах, відхід
від цілі, хибний шлях. Людство відійшло від Бога – джерела
Життя, завдяки хитрощам диявола (Бо Бог
не створив смерть, ані не радіє з
погибелі живучих. 14. Він бо створив усе на те, щоб існувало, і творіння світу
- спасенні; нема в них жадної погубної їді і царства смерти на землі немає, 15. бо
справедливість - безсмертна… 2:23. Бог же створив безсмертною людину і вчинив її за образом власної природи. 24. А
через заздрість диявола смерть увійшла у світ, скуштують її ті, що йому
належать.- Мудр 1:13–15;
2:23–4)
та внаслідок втрати довір’я і послуху до Бога (пор. Бт 3). Це є основна причина
всякого покручення, руйнації та страждання у світі. Важливо відзначити, що в
даному випадку мова не йде про відпущення тільки особистих гріхів, які не
конечно є безпосередньою причиною страждання цього хворого (Часто чую також, що
хтось терпить через гріхи рідних – це як правило є жорстокою
неправдою і підтвердженням цього є довгий текст у Єзекиїла 18) – мова йде про
визволення людини з "поля" чи стану смерті, відновлення її природи
ураженої гріхом, який тяжіє над цілим людством.
Вражаючим є факт, що зцілення стає можливим завдяки
вірі друзів розслабленого. Побачивши «їхню віру» Ісус звільняє хворого
від влади Сатани та звертається до паралітика словом «Встань». Грецьке дієслово
вставати
(εγειρω /egeiro: в НЗ вжите
144 рази) у переносному значенні означає зцілення, відновлення, та повернення до
життя. Це дієслово в Новому Завіті найчастіше вживається на означення Христового
Воскресіння. Поряд з цим словом в НЗ синонімічно вживається ще одне слово
– αναστασις / anastasis (в НЗ вжите
108 разів), яке однак коли мова йде про Христове Воскресіння, вживається більше
в іменниковій формі. Таким чином силою благодаті Христа, немічний чоловік
отримує здатність та силу жити цілком новим життям.
Ця подія, як зрештою і вся діяльність Ісуса, особисто
для євангелиста Матея є нагодою також і для радісного особистого свідчення.
Відразу після розповіді про зцілення розслабленого Матей розповідає історію про
власне покликання: «Ідучи звідтіля, Ісус
побачив мимохідь чоловіка, на ім'я Матей, що сидів на митниці, і сказав до
нього: «Іди за мною!» Той устав і
пішов слідом за ним.» (Мт 9:9). Результатом слова Христа до Матея є факт,
що «той устав» подібно як і розслаблений, і полишивши своє грішне
життя, «пішов слідом» за Ісусом. Сила благодатного слова Ісуса змінює не тільки
фізичні, але й духовні недуги: Матей піднявся / встав, – від старого до
нового способу життя. Пізніше, фіксуючи інші свідчення про результати перших
кроків прилюдної діяльності Христа цей євангелист писав: «І ходив Ісус по всій Галилеї, навчаючи по
їхніх синагогах, звіщаючи Добру Новину про Царство й вигоюючи всяку хворобу й всяку недугу в народі. 24. Чутка про нього розійшлась по
всій Сирії, і приносили до нього всіх хворих на різні недуги, знеможених
стражданням, біснуватих, сновид, розслаблених, і він оздоровлював їх. 25. А
йшла за ним велика сила людей з Галилеї, з Десятимістя, з Єрусалиму, з Юдеї та
з Зайордання» (Мт 4:23–25).
Чи сьогодні, –
читаючи або слухаючи уривок цього Євангелія, ми готові відкрити своє серце на
оце Ісусове «Встань»? Якщо ми є відверті з самими собою то є свідомі того, що
кожен з нас має з чого вставати…
Серед нас є також багато людей, життя котрих дуже
часто покручене, а той здавалося б цілком зруйноване. Є й такі, що є
паралізовані фізично, душевно чи духовно. Чи наша віра є настільки сильною
(наше довір’я до сили Христової Євангелії), що ми відважимося на лагідне, але
переконливе свідчення для тих осіб, що Господь здатний піднести – воскресити їх
до нового життя, силою Слова Свого Євангелія ?
Немає коментарів:
Дописати коментар