пʼятницю, 3 липня 2015 р.

П'ята неділя після П'ятидесятниці (Мт 8:28-9:1) - зцілення двох біснуватих.

Коли ж Він прибув на той бік, у край гадаринський, зустріли Його два біснуваті, що вийшли з гробниць, але такі люті, що ніхто не міг перейти тією дорогою. 29. І почали кричати: «Що нам і Тобі, Сину Божий? Прийшов єси сюди, щоб нас мучити перед часом?» 30. Оподаль же від них паслося велике стадо свиней. 31. Біси попросили його: «Як Ти нас виганяєш, пошли нас в оте стадо свиней.» 32. «Ідіть» - сказав їм. І вийшли з них, і ввійшли у свиней. Тоді то все стадо кинулося з кручі в море й утопилося в хвилях. 33. А пастухи повтікали й, прибігши в місто, все розповіли, а й про біснуватих. 34. Тоді все місто вийшло Ісусові назустріч і, побачивши Його, попросили, щоб відійшов з їхніх околиць. 9:1. Сівши у човен, Він переплив назад і прибув у своє місто.
Головне завданням євангелиста Матея – показати, як в Ісусі для нас приходить Царство Небесне (Боже). Звідси, екзорцизми, зцілення та інші надзвичайні діяння, в наративі  Євангелія служать для презентації космічного конфлікту між царством Бога та царством Сатани. Опис зцілення двох біснуватих, про яких іде мова в черговій т.зв. «діяльній» частині Євангелія має чітко визначену ціль – показати, що демонічні сили, які здавалося б цілковито керують світом, є нічим перед абсолютною владою Ісуса та будуть остаточно знищені в часі Його Другого славного приходу. Зараз же, – і євангелист це чітко підкреслює, – з приходом Ісуса вже почався цей есхатологічний час (останній період, який закінчиться в часі Парусії загальним воскресінням та переходом до життя майбутнього віку; технічно його називають "інавгураційною есхатологією"). Після демонстрації влади над силами природи – утихомирення бурі на морі (Мт 8:23 – 27), Ісус втихомирює бурю в серцях біснуватих людей.   Він, не веде з бісами переговорів (які тут, подібно як і в пустелі в часі спокус, визнають Його Сином Божим: Мт 4: 3 – 6), не бореться з ними, та навіть не вживає якоїсь формули чи процедури екзорциста – Ісус вживає тільки одне слово в наказовому стані: «Ідіть!» (Ὑπάγετε Мт 8:32). На жаль для людей, серед яких жилі ці нещасні, дорожчими виявилися свині...

 Матей описує подію в такий спосіб, що акцентувати надзвичайну владу Христа. Він хоче, щоб його читачі бачили, яку владу та могутність  має Ісус – Він опановує хаос завдяки тільки одному слову. Щоб це стало можливим у нашому житті сьогодні, потрібно бути готовим втратити все, що стає на перешкоді цілковитому відкриттю нашого життя для Бога. А цей маленький уривок Євангелія, служить великою обіцянкою для всіх нас – жодна форма гріховного безладу (політичного, клерикального, родинного, психологічного,  фізичного) не може тривати вічно. Зцілююча, умиротворююча та відновлююча сила Євангелії Божої благодаті – цілком підкорить сили хаосу, божевілля, хвороби та смерті в житті кожної людини, як тільки ми запросимо туди Ісуса. 

Немає коментарів:

Дописати коментар