Точне розташування місця, де відбулося чудо, визначити важко через різний правопис в окремих
манускриптах: мова йде про Гергесинську, Герасинську чи Гадаринську землі. Серед
цих трьох різних місцевостей з огляду на
географічні особливості здається, що саме Гергесинська земля, через
її печери та стрімкі урвища в східній
частині Галилейського озера, найбільше відповідає розповіді Луки. В Євангелії Луки вже згадувалося про те, як Ісус виганяв демонів (4:31–37,
41; 6:18). Ця ж історія є
чітким увиразнюванням спроможностей Ісуса – ми
бачимо екзорцизм багатьох демонів з однієї людини. Сила, яка є в
Ісусі перемагає кожну з супротивних сил представлених в чотирьох
чудесах в Луки 8:22–56: всі сили – природа (буря на озері), демони
(Гергесинський біснуватий), хвороби (жінка хвора на кровотечу) та смерть
(дочка Яіра), – які вважаються сильнішими від людини і протистоять
Богові як суперники відносно Його сили, – є представлені безпомічними та
слабкими в цій частині Євангелія. Розповідь Луки дуже промовисто засвідчує –
зв'язок з Ісусом приносить безпеку.
Один з богословів (Liefeld) відзначає сім характеристик одержимості демонами: (1)
байдужість до власної гідності виявлене через оголення, (2) соціальна
ізоляція, (3) відмова від елементарного при хистку, (4) демонічне
визнання божественності Ісуса, (5) демонічний контроль мови, (6) крики, (7) надзвичайна сила.
В равіністичномуЮдаїзму перелік ознак одержимості був трохи
простіший: блукання в ночі, проведення ночей на могилах, розривання власної
одежі та руйнування всього, що людині дали. Жодна з цих рис окремо, але
тільки їх комбінація були свідченням одержимості – страшної трагедії в житті
людини. Лука розповідає, що Ісус дуже спокійно у всіх випадках дає раду з
тим, що з людської точки зору є непереборним. Більше того, євангеліст
показує, що місія Ісуса стосується кожної людини, оскільки багато
нюансів присутніх в цьому детальному описі події вказують на те, що все
відбувається на території де жили язичники (ім’я демона; нечистий спосіб
життя серед гробів; випасання свиней, яких євреї не їли і не вирощували;
звертання до Ісуса, як до Сина Всевишнього Бога). Таким чином для Луки
важливо є підкреслити, що Бог діє в Ісусі однаково для язичників та
євреїв.
|
Люди цієї землі виявляють страх, що визнає,
але не приймає Божу присутність. Економічні причини стоять вище добра людини
– ситуація дуже знайома для нашого часу й відлунює певним холодом, що
засвідчує також про певного роду опанування на перший погляд нормальних
людей.
В кінці розповідь вказує на важливість особистого свідчення:
звільнений чоловік хоче залишитись з Ісусом, проте повинен піти до
свого дому й розповісти всім, що зробив для нього Бог в Ісусі. Таким чином
Ісус вказує, що найважливішим є свідчення, яке можна реалізувати в
різний спосіб: одні покликані йти за Ним щоб розділити
Його місійний спосіб життя, інші ж повинні йти до власного дому,
щоб серед своїх найближчих чи знайомих, які можливо вже думають, що все
знають про нас, а навіть повісили якісь ярлики, засвідчити нове життя, яке
почалося в них після зустрічі з Ісусом.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар