субота, 16 липня 2011 р.

П'ята неділя після П'ятидесятниці - Зцілення двох біснуватих (Мт 8, 28 - 9, 1)

Головним завданням Матея – є показати, як в Ісусі для нас приходить Царство Небесне (Боже). Звідси, екзорцизми, зцілення та інші надзвичайні діяння, слугують в наративі  євангелія презентацією космічного конфлікту між царством Бога та царством Сатани. Опис зцілення двох біснуватих, про яких іде мова в черговій т. зв. «діяльній» частині євангелія має чітко визначену ціль – показати, що демонічні сили, які здавалося б цілковито керують світом, є нічим перед абсолютною владою Ісуса, та будуть остаточно знищені в часі Його другого славного приходу. Зараз же, – і євангеліст це чітко підкреслює, – з приходом Ісуса вже почався цей есхатологічний час. Після демонстрації влади над силами природи – утихомирення бурі на морі (Мт 8, 23 – 27), Ісус втихомирює бурю в серцях біснуватих людей.   Він, не веде з бісами переговорів (які тут, подібно як і в пустелі в часі спокус, визнають Його Сином Божим: Мт 4, 3 – 6), не бореться з ними, та навіть не вживає якоїсь формули чи процедури екзорциста – Ісус вживає тільки одне слово в наказовій формі: «Ідіть» (Мт 8, 32). На жаль для людей, серед яких жилі ці нещасні дорожчими виявилися свині.
 Матей описує подію в такий спосіб, що наголос падає на надзвичайну владу Христа. Він хоче щоб його читачі бачили, яку владу та могутність  має Ісус – Він опановує хаос завдяки тільки одному слову. Щоб це стало можливим у нашому житті сьогодні, потрібно бути готовим втратити все, що стає на перешкоді цілковитому відкриттю нашого життя для Бога. А цей маленький уривок євангелія служить великою обіцянкою для всіх нас – жодна форма гріховного безладу (політичного, клерикального, родинного, психологічного,  фізичного) не може тривати вічно. Зцілююча, умиротворююча та відновлююча сила євангелії благодаті Божої – цілком підкорить сили хаосу, божевілля, хвороби та смерті в житті кожної людини, як тільки ми запросимо туди Ісуса...

Немає коментарів:

Дописати коментар